top of page

Dag 31


Behalve wat hoofdpijn loopt de dag aardig rustig. De oven werkt weer volop, omdat we deze hebben verplaatst vanuit de schuur (bakkerij) naar de grote keuken. Hiermee omzeilen we een verlengkabel en zit de stekker rechtstreeks in de muur. We maken wat voorbereidingen voor de laatste week en Dani is vandaag meester in knutselen (zie foto). Om 15.00u is het tijd voor moeders, deze keer zonder baby! Te winderig om hun babies mee te nemen. Maar goed dat zij niet in Nederland wonen, dan kwamen zij nooit meer op straat. Inplaats van een massage voor de kleine, een handmassage voor de moeder gegeven. Ondersteund door een bijbelhoofdstuk, zoals Maria Jezus kwam zalven met dure olie. Zo duur dat het een jaarsalaris heeft gekost. Judas spreekt er kwaas over, hij vindt het overbodig wat Maria doet. Veel liever had hij het geld aan de armen gegeven (zijn bedoeling is echter niet zuiver). Jezus antwoordt: “Het is goed wat Maria doet. De armen zullen er altijd zijn, maar ik niet meer.” Dit zegt Hij met het oog op Zijn naderende dood. Onze babyolie staat in pril contrast met de dure olie van Maria. Ons leven hier staat ook in pril contrast met hoe wij in Hem geborgen kunnen zijn. Ik mag hopen dat de geur van parfum van onze babyolie,ook voor hen een herinnering mag zijn aan de geur die heden ten dage nog steeds door Jezus verspreid wordt. Echter kon ik hun dit niet uitleggen, ik hoop dat Jezus Christus in hun het werk zal afmaken, want ik kan niet anders dan ervoor bidden… Het voelt weinig, maar meer ligt niet in mijn vermogen om te brengen aan deze moeders.


bottom of page