top of page

Dag 24


Back to track, met bevroren tenen en vingers….wil je wel zo snel mogelijk in de bakkerij werken, met een oven van 240 graden. Vandaag weer 20 broden gemaakt. Kids naar school en Mauro voor het eerst voor de klas. Dat viel alles behalve mee: Mauro vertelt:

Alle kinderen begrijpen nog geen Engels, of willen het niet begrijpen. Ze luisteren dus niet naar wat je zegt. Als zij de klas inkomen slaan zij elkaar zo een tand door de lip. Dus dan haal je er een andere docent erbij, blijkt dat er 1-tje met de auto is weggereden???

En de andere is in de bakkerij aan het kijken!!! Met een docent erbij wordt iedereen rustig, tenminste voor even, dan gaat iedereen met z’n stoel door het hele klaslokaal rennen. Toch maar weer een docent erbij gehaald. Die komt aan met een pollepel, met dicipline erop!!?? Iedereen die niet op zijn plaats zat krijgt een slag. Uiteindelijk blijkt dat de reserve-docent te zijn, die mij eigenlijk zou helpen, maar die kwam pas om 11.30 u instromen. Tot die tijd zat ik met die kinderen die niets van mij begrepen en ik niet van hun.

Mijn dag begint met wassen, wel een keer nodig!! Verder ben ik iets wat teleurgesteld dat de beloofde afspraken, stilzwijgend anders worden ingevuld. Op dit moment is er weinig voor mij te doen, nu Sarah er niet is loopt binnen het schoolsysteem ook alles anders. Vandaag komt er wel de moedersgroep, ….even lijkt het erop dat niemand komt. Zelfs degene die mij er bij zou assisteren, laat het afweten. Maar gelukkig om 15.15 u komen er uit 2 uithoeken, 5 vrouwen. Wij bidden samen en praten vooral over de kou.

En over rugklachten, voor hen bekend terrein, door het dragen van baby’s en peuters.

Dat is ook het thema van vandaag, wij gaan gymmen, voor moeder en kind.

Echter is er meer animo voor de koekjes en de koffie, dan voor de oefeningen.

Wij praten nog wat, en ik probeer iets meer van hun achtergrond te weten te komen. In een leven is er bij 1 moeder een vriend en vader van het kind betrokken, de anderen zijn alleenstaande moeders tussen de 19 en de 25 jaar oud. Waarom dan een kind, denk ik dan…. een vraag waar ik nog eens op terug zal komen.

Er blijven 12 broden liggen dit keer, Ray beslist om morgen niet te gaan bakken.


bottom of page